Wiecie, że ten model ma już na karku w obecnej generacji aż dekadę? Oto Lancia Ypsilon 2021, który zaliczył właśnie drugi w swoim żywocie lifting.
Lancia Ypsilon 2021 po odświeżeniu
Jako część nowego koncernu Stellantis Lancia ma wiele do udowodnienia, jako że stanie się marką premium obok Alfy Romeo i DS. Jednak trochę na to poczekamy, a firma jakoś utrzymać się na rynku musi i stąd premiera ponownie przeznaczonego tylko na włoski rynek modelu Lancia Ypsilon 2021. Jego cena zaczyna się od 15100 euro.
Czytaj też: Lancia dla koncernu Stellantis będzie czymś wyjątkowym
Czytaj też: Lancia 037 Stradale słusznie znajduje się na listach marzeń kolekcjonerów
Czytaj też: Ten egzemplarz Lancia Beta Montecarlo składa hołd starym czasom
To drugi z kolei lifting Ypsilon, który wcześniej miał miejsce w 2015 roku. Całe 10 lat na karku, to w motoryzacji szmat czasu, ale Lancia dała z siebie wszystko, aby donowocześnić ten jedyny model w jej ofercie. Teraz ten subkompaktowy hatchback dzierży nową, elegancką kratkę z pionowymi listwami i chromowanymi akcentami na zewnątrz o satynowym wykończeniu. Odświeżone światła mają światła LED do jazdy dziennej, a zmieniony przedni zderzak nadal wygląda, jakby się do nas uśmiechał.
Pod kątem personalizacji Lancia Ypsilon 2021 zyskał nowy lakier Elegant Blue, a wewnątrz cieszy nowym siedmiocalowym systemem infotainment z łącznością Apple CarPlay i Android Auto. W podstawowej wersji tkanina w kabinie będzie pochodzić z przetworzonych tworzyw sztucznych zebranych z Morza Śródziemnego, ale opcje pozwolą na coś bardziej wyszukanego.
Czytaj też: Premiera DS 4 2021. Oto model wycelowany w BMW Serii 1
Czytaj też: Ten egzemplarz Lancia Stratos z 1976 roku z pewnością się nie nudził
Czytaj też: Tajemnica kamuflażu. Dlaczego firmy ukrywają prototypy samochodów w testach?
Lancia Ypsilon 2021 będzie dzierżyć trzycylindrowy silnik FireFly o pojemności jednego litra i mocy 70 koni mechanicznych. Tę benzynową jednostkę wspomoże 12-woltowy silnik elektryczny w formie łagodnej hybrydy, który ponoć pomaga obniżyć emisję CO2 o 13%. Jest też opcja 70-konnego silnika Twin Air z myślą o metanolu i 69-konnego o pojemności 1,2 litra przeznaczonego do instalacji LPG.