WRÓĆ DO STRONY
GŁÓWNEJ
Moto

Tak może wyglądać elektryczne Porsche Macan

Nadchodząca wielkimi krokami premiera elektrycznego SUVa Macan firmy Porsche nie jest już żadną tajemnicą. Jego wygląd, to już jednak inna sprawa, dlatego serwis Motor1 postanowił odpowiedzieć na to, jak może wyglądać elektryczne Porsche Macan?

Na poniższych renderach graficy utrzymali elegancki wygląd z oryginalnego, spalinowego wariantu, dorzucając pozbawioną maskownicy konsolę przednią, która ładnie łączy się z maską. Inspiracje Taycanem widać nie tylko w tym, ale też w charakterystycznych wlotach powietrza na przednim zderzaku. Tuż nad błotnikiem przedniego koła, nieco z tyłu, znalazł się z kolei port ładowania pod zaślepką.

Macan będzie jeździł na nowej platformie Premium Performance Electric, która jest ewolucją platformy J1. Szczegóły dotyczące układu napędowego, zakresu i specyfikacji pozostają nieznane, ale należy oczekiwać, że wielkość, waga i aerodynamika crossovera będą odgrywać kluczową rolę w nim samym.

Wcześniej rozmowie z serwisem Autocar wiceprezes Porsche, Lutz Meschke wyjawił, że elektryczny Macan EV będzie oferowany wraz ze swoim spalinowym odpowiednikiem, kiedy już zadebiutuje w 2021 roku, ale tylko przez kilka następnych lat. Swoją drogą, ciągle spalinowy Porsche Macan szykuje się już do następnego liftingu.

Czytaj też: Kup samochód i przez trzy lata jeździj za darmo. W USA to mają…

Z czasem bowiem Porsche całkowicie wyrzuci ze swojej oferty spalinowego Macana i przejdzie na jego w pełni elektryczną wersję. Jednak nie będzie to nagła zmiana, a raczej stopniowa z naciskiem na różnice w kwestiach regionów, w których nie zawsze infrastruktura stacji ładujących jest najlepsza. Więcej na ten temat nie wiemy, ale zarządzający segmentem SUVów w Porsche Julian Baumann wyjawił nieco szczegółów o projekcie elektrycznego Macana.

Podobnie jak przy modelach Taycan, Porsche ma zacząć od sprzedaży najwydajniejszych wersji Macana (Turbo i Turbo S) i stopniowo przestawiać się na modele “dla mas”. Turbo S może zaoferować do 710 koni mechanicznych.

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News