WRÓĆ DO STRONY
GŁÓWNEJ

Elektryczny Volkswagen ID.4 chwali się swoim zawieszeniem

Elektryczny Volkswagen ID.4 chwali się swoim zawieszeniem

Volkswagen ID.4 już dawno zaliczył debiut, ale teraz producent postanowił chwalić się swoimi nowinkami technologicznymi w tym elektrycznym SUVie. W najnowszej pigule wiedzy, Volkswagen przybliżył nam zawieszenie ID.4.

Zawieszenie Volkswagena ID.4

Obecnie można go już rezerwować, ale jego premiera będzie miała miejsce w pierwszym kwartale 2021 roku. Wtedy to zadebiutuje jego 204-konna, 310-Nm wersja ID.4 1st RWD z 82 kWh akumulatorem o zasięgu do 402 kilometrów (wedle EPA) za ponad 209000 zł. Nieco później dostępny będzie wariant AWD. Volkswagen ma też w planach wiele innych wersji w postaci ID.4 Pro, ID.4 1st Max, Pure Performance, Pure, czy Pro Performance.

Czytaj też: Elektryczny SUV Coupe Volkswagena nie trafi wszędzie
Czytaj też: Volkswagen Tayron wygryzie z rynku wariant Tiguana?
Czytaj też: Elektryczna rewolucja wyspy Astipalea w planach Volkswagena

Bez względu na wybór, nabywca każdego wariantu Volkswagena ID.4 może mieć pewność, że otrzyma rozkład masy bliski 50:50, niski środek ciężkości i zaawansowane zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy.

W przedniej osi Volkswagena ID.4 zastosowano kolumny McPhersona, a w tylnym zawieszeniu wykorzystano nową, skomplikowaną konstrukcję, czyli kompaktowy układ pięciowahaczowy z ramą pomocniczą, elastycznie połączony z nadwoziem.

Przełożenie przekładni kierowniczej wynosi zaś 15,9:1, a po raz pierwszy w modelu Volkswagena przekładnia układu kierowniczego znajduje się przed środkiem koła. Dzięki temu pojazd zyskuje jeszcze większą stabilność podczas szybkiej jazdy w zakrętach.

Czytaj też: Elektryczny Volkswagen ID.4 popchnięty do granic na torze
Czytaj też: Volkswagen Golf TGI debiutuje z 130-konnym silnikiem na gaz ziemny
Czytaj też: Dziwaczny Volkswagen Golf R 2021 Variant zawitał na Nurburgring

Niektóre zjawiskowe cechy są zarezerwowane jednak tylko dla szczególnych wersji ID.4. W rzeczywistości bowiem wersje ze sportowym pakietem „Plus” mają najbardziej rozbudowany układ zawieszenia. Mowa o obecności progresywnego układu kierowniczego oraz adaptacyjnego zawieszenia DCC, które dopasowuje sposób pracy do rodzaju nawierzchni i sytuacji w danej chwili. Zmienia ono charakterystykę pracy amortyzatora przy każdym kole z osobna 200 razy na sekundę.

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News