Oddział Volkswagen Commercial Vehicle wreszcie ujawnił zelektryfikowaną wersję swojego klasycznego busika T1 z 1966 roku, a więc E-Bulli.
Ten projekt został zrealizowany we współpracy z partnerem zewnętrznym, a dokładniej mówiąc, firmą eClassics. Ta zajmuje się modernizacją starych Volkswagenów od podstaw, wymieniając oryginalne podwozie na własne, zelektryfikowane. Przykładem tego są projekty z udziałem Beetle, ale tym razem w grę weszło coś większego.
Przekształcenie klasycznego autobusu T1 kosztuje przynajmniej 64900 euro, a ujawniony przez firmę egzemplarz E-Bulli dzierży silnik i akumulator przekazany przez Volkswagena. Dokładnej specyfikacji może i nie poznaliśmy, ale wiemy, że powinien rozpędzić się do 130 km/h i przejechać 200 km na jednym ładowaniu.
Czytaj też: W to Porsche 935 z pewnością trudno będzie Wam uwierzyć
Dzięki nowoczesnej platformie, na której jeździ e-Bulli jeździ ponoć znacznie lepiej niż oryginał. Wszystko sprowadza się do „wielowahaczowych osi przednich i tylnych z regulowanymi amortyzatorami i rozpórkami cewek, a także nowym układem kierowniczym z zębatką i czterema wentylowanymi hamulcami tarczowymi” (via Insideevs).
Subtelne modyfikacje wnętrza i nadwozia wyróżniają e-Bulli od zwyczajnej klasyki. Nowoczesność objawia się światłami LED do jazdy dziennej zintegrowanymi z reflektorami, czy nowoczesnej kabiny ze skrzynią biegów, cyfrowym wyświetlaczem i przyciskiem Start/Stop.