W ubiegłym tygodniu doszły nas wieści o odwołaniu targów motoryzacyjnych w Genewie, ale nie smućmy się i sprawdźmy, które zapowiedzi motoryzacyjne się udały.
Oto Mk8 Volkswagen Golf GTI 2020
Zacznijmy może od ogłoszenia Volkswagena, które dotyczy jednej z licznych wersji nowego Golfa Mk8. Premiery doczekał się właśnie Golf GTI 2020 z planem dostarczenia go na rynek już tego lata w cenie nieco ponad 170 tysięcy złotych.
W porównaniu do swojego protoplasty nie widać po nim wielu zmian fizycznych, ale pod kątem napędu przeżył konkretne ulepszenie. Mowa o turbodoładowanym 2,0-litrowym silniku TSI, który wytwarza teraz 242 KM i 370 Nm momentu obrotowego
Po ponad 40-latach koncept Bulldog Astona Martina zawalczy raz jeszcze
Teraz mały powiew odległej przeszłości oraz aspiracji, którym nie sprostała brytyjska marka. Wszystko sprowadza się do konceptu Bulldog, mogącego wjechać niegdyś na linię produkcyjną w ograniczonym wydaniu, ale nie doczekał się tego przez wysoką cenę.
Przeżył też wtedy nieudany test prędkości maksymalnej, ale firma Classic Motor Cars z Bridgnorth w Wielkiej Brytanii ogłosiła, że chce osiągnąć pierwotny cel Astona Martina i osiągnąć tym prototypem prędkość 322 km/h. Dlatego już teraz wrą nad Bulldogiem prace z myślą o jego pełnej renowacji.
Obejrzyj testy dwóch prototypów C_Two Rimaca
Wreszcie doczekaliśmy się też wieści od Rimaca na temat jego elektrycznych hipersamochodów C_Two. Na oficjalnym materiale widzimy nie tylko dwa prototypy, które szaleją sobie na torze, ale też mamy okazję posłuchać komentarza jednego z inżynierów.
Podczas gdy samochód koncentruje się na zawieszeniu i sterowaniu za pomocą zaktualizowanych elementów zawieszenia, drugi poszedł w stronę aerodynamiki, analizy warunków jazdy oraz regulacji aktywnych elementów aerodynamicznych. Wyposażenie to nie dubluje się, aby jeszcze dokładniej monitorować wpływ elementów na finalne osiągi.
Volkswagen dokopał McLarenowi swoim elektrycznym I.D. R
Raz jeszcze usłyszeliśmy o elektrycznym cacku Volkswagena, a więc I.D. R. Coś, co początkowo miało po prostu ukazywać postęp marki w segmencie elektrycznych samochodów, teraz jest postrachem rekordów i supersamochodów.
Powyżej możecie obejrzeć, jak rozwalił doszczętnie wynoszonego wręcz na piedestał Astona Martina 720s.
Tańsze Tesle? Cena akumulatorów samochodowych firmy ciągle spada
Na sam koniec co nieco o przyszłości Tesli, a dokładniej mówiąc cenie, jaką przyjdzie nam zapłacić za jej samochody. Wszystko dzięki temu, że firma ciągle obniża koszty swoich akumulatorów, co po prostu musi doprowadzić do zmian w jej ofercie.
Warto też wspomnieć o tajemniczym projekcie akumulatorów Roadrunner. Ten obiecuje tanie i energooszczędne akumulatory, które zwiększą zasięg pojazdów, obniżą ceny samochodów i prawdopodobnie wyniosą Teslę na nowe szczyty. Mówi się (via Insideevs), że pojazd wyposażony w nie może nawet zostać ujawniony na kwietniowym Battery Day firmy.