Hyundai pochwalił się podstawami dla swoich elektrycznych samochodów w przyszłości, która trafi też do samochodów Kia oraz Genesis. Oto platforma E-GMP.
Platforma E-GMP będzie modularnym cackiem
Hyundai poszedł w tę samą stronę, co Volkswagen, stawiając na wszechstronną, bo modularną platformę. Dlatego też E-GMP będzie mogło przyjąć na siebie nadwozia samochodów subkompaktowych, kompaktowych, zwyczajnych średniaczków i oczywiście SUVów.
Czytaj też: Hyundai kupi Boston Dynamics dla robotycznych samochodów?
Czytaj też: Hyundai zapłaci grube miliony za wadliwe silniki
Czytaj też: Malutki crossover Hyundaia wyszpiegowany z cieniutkimi kołami
Zapewni przy tym zasięg do 500 km i sprint do setki w 3,5. Oczywiście w najlepszej konfiguracji. Chociaż nadal nie znamy pojemności akumulatora, Hyundai obiecał moc do 600 koni mechanicznych.
Platforma E-GMP pojawi się po raz pierwszy w Hyundai Ioniq 5 2022, pierwszym dedykowanym pojeździe z nadchodzącej marki podrzędnej Hyundaia (coś jak Genesis, ale dla EV). Po Ioniq 5 architektura będzie stanowić podstawę modelu Kia.
Czytaj też: Odświeżony Hyundai Kona Electric 2021 zadebiutował
Czytaj też: Spójrzcie na prototyp Hyundai Bayon 2021. Kompaktowy crossover już w akcji
Czytaj też: Hyundai Mistra 2021 w świetle reflektorów. Elektryczna wersja pewna
E-GMP trafi również do zorientowanej na luksus dywizji Genesis, dając tej marce jej pierwszy w historii samochód elektryczny, który będzie konkurował ze wszystkim, od Tesli Model 3 i Model S po BMW iX i Audi E-Tron Sportback.