WRÓĆ DO STRONY
GŁÓWNEJ

Zadebiutował Cadillac CT5-V Blackwing. To najmocniejszy Cadillac w historii

Zadebiutował Cadillac CT5-V Blackwing. To najmocniejszy Cadillac w historii

Swoją premierę zaliczył właśnie najmocniejszy Cadillac w historii, czyli model Cadillac CT5-V Blackwing, który pomimo nazwy, nie posiada silnika Blackwing.

Premiera Cadillac CT5-V Blackwing

Chociaż modele Cadillac nie są w Polsce i Europie tak popularne, jak w USA, to są na tyle ważnym kawałkiem motoryzacji, że warto im poświęcić chwilę. Zwłaszcza w dniach debiutu, które pozwalają nam podejrzeć większość szczegółów na temat samochodów. Nawet w takich momentach, jak ten, w których Cadillac CT5-V Blackwing jest takim następcą CTS-V, na jakiego liczyliśmy.

Czytaj też: Flagowy elektryczny Cadillac Celestiq na zwiastunie
Czytaj też: Cadillac łata ofertę, czyli CT5 Sport z pakietem V Performance
Czytaj też: Obejrzyjcie imponujący system infotainment Cadillac Lyriq

Cadillac CT5-V Blackwing napędza bowiem 6,2-litrowy silnik V8 z CTS-V, który przewyższa jego moc rzędu 648 koni z absurdalnym poziomem 677 koni mechanicznych i 893 Nm momentu obrotowego. Ten jest połączony w standardzie z sześciobiegowym manualem, ale opcjonalnie można zaprzęgnąć go do 10-biegowego automatu. Dzięki temu drugiemu rozpędza się do setki w nieco ponad 3,7 sekundy, a maksymalnie dobija do około 322 km/h.

Chociaż CT5-V Blackwing wykorzystuje ten sam doładowany silnik V8, co jego poprzednik, modyfikacji jest wiele. CT5 ma większą sprężarkę (dokładnie 1,7 litra), nowe koła pasowe, aluminiowe głowice cylindrów, tytanowe zawory wlotowe i 46-procentowy lepszy przepływ powietrza.

Czytaj też: Rzućcie okiem na to najszybsze kombi Cadillac CTS-V o mocy całych 1700 KM
Czytaj też: Nowy Cadillac XT4 zawita do Europy
Czytaj też:
Opancerzony Cadillac XT6 do tanich nie należy

Na pokładzie Cadillac CT5-V Blackwing nie zabrakło najnowszego systemu Magnetic Ride Control, zwiększającego komfort i pewność na drodze, specjalnie zaprojektowanych opon Michelin Pilot Sport 4S o wymiarach 275/35R19 z przodu i 305/30R19 z tyłu. Te siedzą na ekskluzywnych 19-calowych kutych felgach Blackwing, za którymi znalazł się zestaw opcjonalnych węglowo-ceramicznych klocków hamulcowych.

Co ważne, większość zmian w nowym modelu Cadillac CT5-V Blackwing jest mechaniczna, dlatego wygląd pozostał podobny do poprzednika z wnętrzem przyjmującym podobnie subtelną metamorfozę. Cena? W USA Cadillac CT5-V Blackwing będzie kosztować 84990$ w podstawowym wydaniu.

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News