WRÓĆ DO STRONY
GŁÓWNEJ

Jeep Wrangler już oficjalnie z V8. Oto wersja Rubicon 392 2021

Jeep Wrangler już oficjalnie z V8. Oto wersja Rubicon 392 2021

Wrangler V8 okazał się nie tylko koncepcją, a dziś Jeep wreszcie oficjalnie zaprezentował swój model, biorący na cel nowego Forda Bronco, czyli wersję Wrangler Rubicon 392.

Premiera Jeep Wrangler Rubicon 392

Właściciele Jeepa Wranglera nie raz i nie dwa decydowali się na wymianę silnika z fabrycznych jednostek właśnie na jednostki V8, ale teraz wreszcie będą mogli sięgnąć po taką wersję prosto u producenta. Rubicon 392 napędza 6,4-litrowy wolnossący silnik Hemi V8 o mocy 470 koni mechanicznych i prawie 640 Nm momentu obrotowego. Dzięki temu samochód ponoć przyspiesza do 96,5 km/h w 4,5 sekundy.

Czytaj teżPremiera Jeep Wrangler 4xe, czyli w teren z podwójną elektryczną mocą
Czytaj też: Ten Jeep Gladiator mógłby podbijać samo piekło
Czytaj też: Gotowi na trochę terenowej zabawy z Jeepem, Mercedesem i Land Roverem?

Hemi V8 w Wranglerze Rubicon 392 jest połączony z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów z łopatkami zmiany biegów, aktywnym układem wydechowym i przekładnią AMax, która w pełni wykorzystuje moment obrotowy silnika i zmiany biegów. Silnik wymagał też lepszego systemu dolotowego i chłodzenia.

Mogący pokonać teraz wodę o głębokości do 82,55 cm, Rubicon 392 zyskuje też zwiększoną o ponad 6 cm wysokość jazdy, ulepszoną ramę i zawieszenie o unikalnej geometrii, amortyzatory Fox, górne wahacze i wytrzymałe hamulce. Jest z kolei standardowo wyposażony w 33-calowe opony na 17-calowych felgach przystosowanych do wyższych kątów zejścia i wjeżdżania.

Czytaj teżWiedzieliście że Jeep tworzy opancerzone SUVy Grand Cherokee?
Czytaj też: Tesla Model Y kontra Jeep Trackhawk
Czytaj też: Podkręcona Corvette C8 kontra podkręcony Jeep Trackhawk od Hennessey

Jeep postarał się także w przypadku modelu Wrangler Rubicon 392 o system Select-Track 4WD z przełożeniem 2,72, cztery tryby napędu do wyboru (4WD Auto, 4WD High, Neutral i 4WD Low). Przednie i tylne osie Dana 44 o grubsze rury osi, opcjonalne elektroniczne blokady mechanizmu różnicowego i elektroniczny odłącznik przedniego stabilizatora.

Jeep Wrangler Rubicon 392 trafi do sprzedaży w pierwszym kwartale przyszłego roku, kiedy to zapewne poznamy również ceny.

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News