Wczesny prototyp BMW i4 M w obiektywie

prototyp BMW i4 M

Nowe zdjęcia szpiegowskie nadchodzącego BMW i4 M, a więc bardziej podkręconej wersji elektrycznego BMW i4 pokazują, że charakter M będzie w nim obecny.

Prototyp BMW i4 M

Chociaż kamuflaż jest wszechobecny, a swoją solidnością nie pozwala nam podejrzeć wszystkich szczegółów, wprawne oko wychwyci koła z oponami zimowymi, charakterystyczne dla rodziny M BMW lusterka, nieco szersze tylne błotniki, szerszy tylny rozstaw i duże hamulce M. BMW w testach modelu i4 M najwidoczniej wykorzystuje kilka prototypów.

Czytaj też: Zdjęcia szpiegowskie nowego BMW 4 Gran Coupe 2022
Czytaj też: BMW M2 Turbomeister Edition jako nieoficjalne M2 CSL
Czytaj też: Drukowanie 3D dla BMW jest coraz ważniejsze

Warto przypomnieć, że i4 M nie będzie tym, czym BMW M4 jest dla BMW Serii 4, a bardziej „czymś ponad i4”. Tak jak sądziliśmy, elektryczne i4 M otrzyma tym samym głównie bardziej sportowe ulepszenia wizualne i inne poprawki w stosunku do „zwyczajnego” BMW i4.

Wcześniej dyrektor generalny oddziału M BMW powiedział, że pierwszy elektryczny samochód M marki będzie obecny „w segmencie wyczynowym”. Dopiero potem firma rozpocznie prace nad „hybrydowymi zelektryfikowanymi samochodami o wysokich osiągach”, co prawdopodobnie oznacza, że przyszłoroczny model i4 M będzie podobny do innych ofert M ze średniej półki, takich jak M350i i M550i.

Czytaj też: BMW szykuje lifting iX3, choć ten dopiero co trafił do produkcji
Czytaj też: Szczegóły o elektrycznym sedanie BMW i7
Czytaj też: Odświeżone BMW X7 2022 może wyglądać TAK

BMW podczas ujawnienia i4 Concept, a więc „bazy” dla produkcyjnego wariantu i4 oraz i4 M, wyjawiło, że ta wykorzystuje pojedynczy silnik elektryczny zdolny do wytworzenia 530 koni mechanicznych. Energia pochodziła z akumulatora o pojemności 80 kWh, który wraz z silnikiem miał rozpędzić koncept do prędkości 100 km/h w 4,0 sekundy. Pod kątem zasięgu doczekał się oceny 434 km w testach EPA i 600 km w WLTP.

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News