Po długich miesiącach oczekiwania i konsumowania wszystkich zwiastunów oraz strzępków informacji, wreszcie doczekaliśmy się oficjalnej premiery Maserati MC20 – nowego sportowego supersamochodu marki.
Maserati MC20 z zewnątrz i wewnątrz
Najbardziej zaskakuje to, że Maserati stworzyło nie tylko spalinowy, ale też elektryczny wariant modelu MC20. Oba korzystają z tego samego nadwozia samonośnego z włókna węglowego charakterystycznego dla supersamochodów oraz podwozie zdolne do ugoszczenia wersji coupe, kabriolet i elektrycznego wariantu z lekkimi tylko modyfikacjami.
2000 godzin spędzonych w tunelu aerodynamicznym umożliwiło Maserati dopracowanie profilu aerodynamicznego MC20 do perfekcji. Finalnie supersamochód przyjął zmyślne kształty coupe, którego spadająca pod kątem maska nadaje całości smukłości oraz pewnej dostojności.
Z przodu nowy znaczek Maserati zdobi prostą siateczkową osłonę chłodnicy z dwoma kanałami bocznymi osadzonymi po jego obu stronach. Całość uzupełniają współgrające z całością reflektory o sporych rozmiarach, elementy z włókna węglowego w formie przedniego splittera, czy progów bocznych oraz para wlotów powietrza po bokach maski.
Silnik oczywiście znalazł się za kabiną, a na tyle MC20 szerokie światła oraz imponujący dyfuzor z czterema wylotami powietrza i dwoma wielkimi rurami wydechowymi podkreślają supersamochodowe korzenie marki. Wewnątrz z kolei sportowy charakter widać po obecności włókna węglowego, łopatkach zmiany biegów, zorientowanej na kierowcę kierownicy, czy wykończenia z Alcantary i szytej skóry z niebieskimi akcentami.
Ważący 1500 kilogramów MC20 jest standardowo wyposażony w 10,3-calowy ekran dotykowy z nowym Inteligentnym Asystentem Maserati (MIA), a także 10,3-calowy cyfrowy zestaw wskaźników. System informacyjno-rozrywkowy zapewnia większą personalizację i funkcje niż jakikolwiek inny system Maserati.
Napęd nowego Maserati MC20
Już wiedzieliśmy, że MC20 napędzi nowy silnik Maserati o nazwie Nettuno. Ten jest 3-litrowym silnikiem V6, który czerpie garściami z dwóch turbosprężarek, wyciskając moc rzędu 630 koni mechanicznych i moment obrotowy na poziomie 730 Nm. Na poletku osiągów nie ma więc zdecydowanie żadnych braków, a jego pierwsze zastosowanie ma miejsce właśnie w tym samochodzie.
Silnik współpracuje z ośmiobiegową, dwusprzęgłową skrzynią biegów, a jego osiągi sprowadzają się do sprintu do setki w 2,9 sekundy i maksymalnej prędkości rzędu 323 km/h. Więcej o silniku Nettuno przeczytacie tutaj. Warto też wspomnieć o pięciu trybach jazdy (Wet, GT, Sport, Corsa i ESC Off), które dostosowują czułość przepustnicy, kierownicy oraz sam układ adaptacyjnego zawieszenia.
Czytaj też: Pierwszy zwiastun Infiniti QX60 Monograph
Wszystkie te same cechy (oprócz oczywiście silnika) zostaną przeniesione do wersji elektrycznej, o której nie wiemy wiele. Maserati ujawniło jednak, że ta będzie rozpędzać się do100 km/h w 2,8 sekundy, pochwali się zasięgiem 323 km i prędkością maksymalną 310 km/h.
W Stanach Zjednoczonych MC20 będzie kosztował ponad 210000 dolarów, a jego premiera na rynku będzie miała miejsce w przyszłym roku.
Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News