Ruszyły testy opancerzonego robota Type-X Milirem

testy opancerzonego robota Type-X Milirem, Type-X Milirem, robot Type-X Milirem, testy Type-X Milirem

Firma Milirem Robotics rozpoczęła testy opancerzonego robota Type-X, które skupiają się na mobilności tego RCV, czyli robotycznego wozu bojowego.

Testy opancerzonego robota Type-X

Zaprezentowany w 2020 roku RCV Type-X, to średniej wagi autonomiczny pojazd pancerny zaprojektowany w celu zapewnienia rozpoznania i wsparcia ogniowego dla jednostek zmechanizowanych i konwojów. Mowa jednak o wyciąganiu pomocnej dłoni nie do piechoty w terenie, a czołgów, transporterów oraz innych bojowych pojazdów.

Czytaj też: Lekki, ale solidny wojskowy dron Bug dla Brytyjczyków
Czytaj też: Bojowy dron Loyal Wingman po kolejnych testach
Czytaj też: Siły Powietrzne USA usuną część naszywek w celu walki z rasizmem i seksizmem

Type-X jest oparty na systemie modułowym z autonomiczną platformą z gumowymi gąsienicami, na której można umieścić różne ładunki w myśl o różnych misji i środków rozmieszczenia. Jest przy tym tańszy przez brak potrzeby zapewnienia sprzętu do sterowania przez załogę na pokładzie i tym samym unika ryzyka utraty życia ludzkiego w niebezpiecznych misjach.

Główna platforma waży 12000 kg i może przewieźć ładunek o masie do 4100 kg (nawet działko 30 mm, czy 50 mm armatę) po zrzuceniu z samolotu transportowego C-140 J Hercules lub odrzutowca KC-390 Millennium. Zaplecze uzbrojenia, na jakie może sobie pozwolić, sprowadza się do armaty M242 25 mm x 137 mm Bushmaster, armaty 230LF 30 mm x 113 mm oraz pocisków przeciwpancernych, a w tym Alcotan, MMP, Javelin lub SPIKE.

Czytaj też: Woda jako ratujący życie środek na polu bitwy? Sprawdźcie rozwiązanie z USA
Czytaj też: Jeden z pierwszych amerykańskich VSTOL na 54-letnim nagraniu
Czytaj też:
Rodzina znalazła pocisk sprzed dziesiątek lat. Ma ponad 1,5 metra długości

Dzięki wysokości zaledwie 68 cm i silnikowi zamontowanemu z tyłu ma znaczny stopień ukrycia i może przy tym osiągnąć maksymalną prędkość drogową 80 km/h do przodu i 50 km/h jadąc w tył. Według Milirema jest czterokrotnie lżejszy i kosztuje znacznie mniej niż konwencjonalny bojowy wóz piechoty (via New Atlas).

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News