WRÓĆ DO STRONY
GŁÓWNEJ
Moto

Elektryczne BMW serii 4 wyszpiegowane. Oto zakamuflowane BMW i4 M

Od dłuższego czasu wiemy, kiedy zadebiutuje elektryczne BMW i4 M, a ma mieć to miejsce już w następnym roku. Potwierdza to zupełnie nowy zestaw zdjęć szpiegowskich zakamuflowanego prototypu.

BMW i4 M 2021 w kamuflażu

Chociaż na pierwszy rzut oka można uznać tego sedana za zwyczajnego i4, wprawne oko może dostrzec lusterka boczne M, nieco szersze tylne błotniki, które zwiastują szerszy tylny rozstaw kół… i w sumie tyle, bo solidny kamuflaż ukrywa pozostałe cechy. Tych jednak w przypadku wariantu M nie powinno być wiele w i4.

Czytaj też: Obejrzyjcie szalejące BMW M3 i BMW M4 Competition
Czytaj też: 
BMW i8 we włoskim wydaniu, czyli Berardo od Taraschi
Czytaj też: 
Wielki SUV BMW X8 na zdjęciach w testach przeraża kamuflażem

Dlaczego? No cóż, tak naprawdę i4 M nie będzie tym, czym BMW M4 jest dla BMW Serii 4, a bardziej „czymś ponad i4”, ale nie za bardzo. Elektryczne i4 M najpewniej otrzyma tym samym bardziej sportowe ulepszenia wizualne i inne poprawki w stosunku do „zwyczajnego” BMW i4.

Wcześniej dyrektor generalny oddziału M BMW powiedział, że pierwszy elektryczny samochód M marki będzie obecny „w segmencie wyczynowym”. Dopiero potem firma rozpocznie prace nad „hybrydowymi zelektryfikowanymi samochodami o wysokich osiągach”, co prawdopodobnie oznacza, że przyszłoroczny model i4 M będzie podobny do innych ofert M ze średniej półki, takich jak M350i i M550i.

Kamuflaż i okładzina powyższego pojazdu testowego ukrywają szczegóły konstrukcyjne samochodu, chociaż przez siatkę możemy dostrzec dużą atrapę chłodnicy. W niej znajdą się nie otwory wentylacyjne, a czujniki w myśl pewnego poziomu autonomii. Samochód wiele jednak zapożycza z koncepcji, choć zniknęły z niego charakterystyczne cienkie światła przednie i agresywny, kanciasty przedni zderzak.

Czytaj teżFord pokazał nowe podejście do projektowania samochodów za pomocą rzeźby
Czytaj też:
 Nowe BMW 4 Gran Coupe pyszni się swoim kamuflażem
Czytaj też: 
Nowe zdjęcia odświeżenia BMW X3 i X4 przed premierą

BMW podczas ujawnienie i4 Concept, a więc „bazy” dla produkcyjnego wariantu i4 oraz i4 M, wyjawiło, że ten wykorzystuje pojedynczy silnik elektryczny zdolny do wytworzenia 530 koni mechanicznych. Energia pochodzi z akumulatora o mocy 80 kWh, który wraz z silnikiem może rozpędzić koncept do prędkości 100 km/h w 4,0 sekundy. Ten pod kątem zasięgu doczekał się oceny 434 km w testach EPA i 600 w WLTP.