W tym tygodniu – nowe BMW 4 2021, zaskakujący Arteon Volkswagena, wytrzymałość silników bez oleju i płynu chłodzącego, bezpieczeństwo autonomicznych samochodów i ratunek Porsche 718.
Wielkie nery i łagodna hybryda, czyli coupe BMW serii 4 2021
Doczekaliśmy się premiery BMW, które może podzielić miłośników marki na dwie grupy przez wielkie, charakterystyczne kratki. Pomijając to, BMW serii 4 2021 to też nowe technologie, lepsza dynamika jazdy, a nawet zupełnie nowy silnik z sześcioma cylindrami i dodatkiem łagodnej hybrydy.
Podstawowe BMW 430i i 430i xDrive otrzymują zaktualizowaną wersję 2-litrowego, czterocylindrowego silnika z turbodoładowaniem o mocy 255 koni mechanicznych i 399 Nm momentu obrotowego. To wzrost o siedem KM i 48 Nm w stosunku do swojego poprzednika. Dzięki temu z tylnym napędem 430i przyspiesza do 96,5 km/h w 5,5 sekundy, a model xDrive w 5,3 na drodze ku elektronicznie ograniczonej prędkości 250 km/h.
Wspomniane nerki służą jednak najmocniej wydaniu M440i xDrive, którego napędza nowy 3-litrowy sześciocylindrowy silnik z 48-woltową technologią łagodnej hybrydy. Taka konfiguracja zapewnia łączną moc 382 KM i 500 Nm, dzięki czemu do 96,5 km/h ten model rozpędza się w 4,3 sekundy. Premiera? Już w październiku.
Volkswagen droczy się z nami nowymi Arteonami
Przed kilkoma dniami Volkswagen zaskoczył nas wszystkich swoim najnowszym zwiastunem z modelami Arteon 2021 w roli głównej. Wiemy, że ten model Gran Turismo zostanie zaprezentowany w nowej odsłonie już 24 czerwca… i doczeka się zupełnie nowego wydania Shooting Brake.
Volkswagen Arteon, w związku z debiutem drugiej wersji nadwoziowej, przeszedł gruntowne odświeżenie. Samochód otrzymał zupełnie nową deskę rozdzielczą wraz z najnowszym systemem multimedialnym, co jeszcze lepiej pasuje do ekskluzywnego charakteru tego modelu. Więcej informacji otrzymamy już za trzy tygodnie.
Ile wytrzyma silnik bez oleju i płynu chłodzącego?
Nasze samochody mają w sobie coś, co porównalibyśmy do krwiobiegu u ludzi, ale w nich krąży nie krew, a olej i płyn chłodzący, czyli połączenie, bez którego daleko nie zajadą. Ale czy na pewno?
Nawet zieloni z motoryzacji wiedzą, że ten duet jest kluczowy w samochodzie, a dbanie o jego poziom wymagany, aby cieszyć się długo sprawnością silnika spalinowego. Olej nie tylko smaruje wszystkie ruchome części, ale także pomaga w rozproszeniu ciepła, jak zresztą płyn chłodzący, który koncentruje się tylko na tej roli.
Pytanie jak długo samochód może pracować bez żadnego z tych istotnych płynów?
Autonomiczne samochody lekiem na wypadki drogowe? Nie do końca
Kiedy mamy przed oczami autonomiczne samochody, wyobrażamy sobie drogi wolne od wypadków, dzięki komputerom i łączności… jak jednak będzie w rzeczywistości? Nowe badanie przeprowadzone przez Insurance Institute for Highway Safety mówi, że w pełni samojezdne pojazdy mogą wyeliminować tylko jedną trzecią wszystkich wypadków samochodowych. To z kolei oznacza, że nie są panaceum na wszystko, o czym myśleliśmy.
Instytut doszedł do takich wniosków po przeanalizowaniu ponad 5000 raportów policyjnych dokumentujących wypadki samochodowe, w których odholowano co najmniej jeden samochód i zaangażowano służby medyczne. Wnioski nieco dziwią, ale wystarczy ruszyć nieco głową, aby wyjaśnić niedociągnięcia i wątpliwości. Więcej o tym tutaj.
4-cylindrowy silnik ponoć uratował Porsche Boxster i Cayman
Czy po ogłoszeniu, że do Porsche 718 Boxster i Cayman trafi turbodoładowany czterocylindrowy silnik staliście w opozycji? Jeśli tak, to nie widzieliście jednego – ta opcja pozwoliła modelom przeżyć. Porsche z czasem się ugięło, ale długo sprzedawało mniejsze, bo 2-litrowe silniki z czterema cylindrami, kiedy zadebiutowały w 2016 w obu modelach.
Skąd ten pomysł? W wywiadzie dla whichcar opowiedział o tym Frank-Steffen Walliser, a więc zarządca linii Porsche 718. W nim stwierdził, że ten mniejszy silnik dla Boxstera i Caymana był częścią jednej z najważniejszych strategii dla całej gamy modeli. Wtedy bowiem otworzył się dla firmy rynek chiński, a przepisy dotyczące zwolnienia z podatku tych silników „wprowadziły Porsche w zupełnie inną historię”.
Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News


![Najciekawsze newsy tygodnia – motoryzacja [07.06.2020]](https://whatnext.pl/wp-content/uploads/2020/06/wielkie-nery-i-agodna-hybryda-czyli-coupe-bmw-serii-4-2021-5.jpg)
![Najciekawsze newsy tygodnia – motoryzacja [07.06.2020]](https://whatnext.pl/wp-content/uploads/2020/06/wielkie-nery-i-agodna-hybryda-czyli-coupe-bmw-serii-4-2021-6.jpg)
![Najciekawsze newsy tygodnia – motoryzacja [07.06.2020]](https://whatnext.pl/wp-content/uploads/2020/06/wielkie-nery-i-agodna-hybryda-czyli-coupe-bmw-serii-4-2021-7.jpg)
![Najciekawsze newsy tygodnia – motoryzacja [07.06.2020]](https://whatnext.pl/wp-content/uploads/2020/06/wielkie-nery-i-agodna-hybryda-czyli-coupe-bmw-serii-4-2021-1.jpg)
![Najciekawsze newsy tygodnia – motoryzacja [07.06.2020]](https://whatnext.pl/wp-content/uploads/2020/06/wielkie-nery-i-agodna-hybryda-czyli-coupe-bmw-serii-4-2021-2.jpg)
![Najciekawsze newsy tygodnia – motoryzacja [07.06.2020]](https://whatnext.pl/wp-content/uploads/2020/06/wielkie-nery-i-agodna-hybryda-czyli-coupe-bmw-serii-4-2021-3.jpg)
![Najciekawsze newsy tygodnia – motoryzacja [07.06.2020]](https://whatnext.pl/wp-content/uploads/2020/06/wielkie-nery-i-agodna-hybryda-czyli-coupe-bmw-serii-4-2021-4.jpg)
![Najciekawsze newsy tygodnia – motoryzacja [07.06.2020]](https://whatnext.pl/wp-content/uploads/2020/06/4-cylindrowy-silnik-pono-uratowa-porsche-boxster-i-cayman-3.jpg)
![Najciekawsze newsy tygodnia – motoryzacja [07.06.2020]](https://whatnext.pl/wp-content/uploads/2020/06/4-cylindrowy-silnik-pono-uratowa-porsche-boxster-i-cayman-1.jpg)
![Najciekawsze newsy tygodnia – motoryzacja [07.06.2020]](https://whatnext.pl/wp-content/uploads/2020/06/4-cylindrowy-silnik-pono-uratowa-porsche-boxster-i-cayman-2.jpg)
