Ktoś chętny na krótki seans z prototypem Mercedesa EQS w roli głównej? Ten zawitał na Nurburgring z tradycyjnym kamuflażem, pozwalając nam zobaczyć go w akcji.
Elektryczny Mercedes EQS 2022 w akcji
Mercedes EQS będzie swoistym elektrycznym odpowiednikiem nowej Klasy S firmy, choć otrzyma zupełnie nową platformę EVA (Electric Vehicle Architecture) i bardziej futurystyczny sznyt. Zachowa jednak jednocześnie podobne proporcje oraz cechy konstrukcyjne z Klasą S.
Czytaj też: Pokaz możliwości nowego Mercedes-AMG GT Black Series 2021
Czytaj też: Nie SUV ani kombi jest idealny na długą podróż. Jest nim Mercedes V 300d
Czytaj też: Mercedes stworzył hulajnogę elektryczną, z której będziecie zadowoleni
Nagranie z toru Nürburgring przypomina nam, że Mercedes przyjmuje bardziej praktyczne podejście ze swoim EQS, który będzie hatchbackiem/liftbackiem, jak wskazuje jego wielka klapa bagażnika. Ujęcia wskazują też na elektryczne klamki, a nawet dwa porty ładowania (jeden po prawej, a drugi po lewej stronie) na tylnych błotnikach.
Mercedes EQS ciągle pokazuje się nam w formie wiernej zeszłorocznej koncepcji… przynajmniej z zewnątrz, bo wewnątrz Mercedes zapewne dorzuci do tego elektryka wiele elementu z Klasy S. Liczymy jednak, że kabina tego EV będzie wyjątkowa, tak jak wyjątkowy jest zasięg EQS rzędu 700 km.
Czytaj też: Mercedes zapowiada najwydajniejszy elektryczny samochód na świecie
Czytaj też: Mercedes bez litości potraktuje swoje silniki i manualne skrzynie
Czytaj też: Mercedes i zapowiedź kolejnego rozdziału jego elektrycznych wojaży
Szczegóły dotyczące osiągów pozostają w ścisłej tajemnicy, chociaż krążą pogłoski o opracowywaniu przynajmniej pewnej wersji AMG EQS, która będzie oferowała ponad 600 koni mechanicznych.
EQS będzie wyposażony w układ kierowniczy na wszystkie koła, aby skompensować duży rozstaw osi. Jego masowa produkcja rozpocznie się już za rok, więc zapewne doczekamy się go w formie na 2022 rok modelowy.