Oto i on, elektryczny SUV BMW iX, który jest jednocześnie flagowym modelem elektrycznym firmy i którego debiut rozpoczyna nową erę dla tego bawarskiego producenta.
BMW iX elektrycznym flagowym SUVem
Cyfrowa premiera BMW iX jest nie tyle ujawnieniem finalnej wersji produkcyjnej, co prototypu bliskiego tego stanu, który swoje korzenie ma w koncepcji iNext. Ten elektryczny SUV BMW jest oparty na nowej technologii oraz platformie firmy opracowanej specjalnie dla pojazdów akumulatorowo-elektrycznych.
Czytaj też: Obejrzyjcie wojaże BMW 128ti na Nurburgring
Czytaj też: Elektryczne BMW 3 wyszpiegowane. Wygląda… niezbyt elektryzująco
Czytaj też: Flagowy elektryczny SUV BMW iNext z datą premiery
Ma wiele zalet w stosunku do poprzednich EV BMW, ale firma wydaje się być najbardziej dumna z postępu dokonanego w zautomatyzowanym trybie jazdy oraz technologiach usług cyfrowych. Nic dziwnego, jako że wydajność operacyjna wzrosła w kwestii przetwarzania danych o całe 20 razy.
Pod kątem swoich wymiarów zewnętrznych, iX jest bardzo zbliżony do spalinowych modeli BMW, charakteryzujących się taką samą długością jak X5, taką samą wysokością jak X6 i tym samym rozmiarem kół co X7. Chociaż temu modelowi brakuje pewnej dostojności, może on zachwycić swoim futurystycznym designem z minimalistyczną inspiracją.
Niech nie zmyli Was obecność kratki na przodzie – to nie maskownica chłodnicy, a zwyczajny dodatek designerski w myśl bezpośredniego powiązania iX z BMW. W niej znalazły się czujniki, kamery i sprzęt radarowy dla zaawansowanych systemów wspomagających kierowcę.
BMW iX wyróżnia się zupełnie nową kierownicą BMW, elektryczną konsolą przycisków fotela, jak również największą powierzchnią szyb, jaką firma kiedykolwiek zainstalowała w swoich modelach.
Czytaj też: Elektryczne BMW iX1 doczekało się nieoficjalnych informacji
Czytaj też: Te BMW M4 GT4, to już artystyczne dzieła
Czytaj też: Nowe Gran Coupe BMW 4 wyszpiegowane
Napędza go z kolei w pełni elektryczny układ napędowy BMW piątej generacji, sprowadzający się do dwóch silników o łącznej mocy ponad 500 koni mechanicznych. Po stronie podróży 100 kWh akumulator ma gwarantować do nawet 600 km zasięgu (wedle WLTP). Naładuje się z kolei do 70% w zaledwie 40 minut, dzięki ładowaniu prądem stałym o mocy do 200 kW.
Należy jednak pamiętać, że to nie finalna specyfikacja i wygląd BMW iX. Nie wiemy nawet, kiedy ten elektryczny SUV BMW trafi na linie montażowe, ale BMW twierdzi, że produkcja powinna rozpocząć się w drugiej połowie 2021 roku z planem wprowadzenia na rynek w tym samym czasie.