Reklama
aplikuj.pl

Jeszcze bardziej komfortowa jazda, czyli MagneRide już w czwartej generacji

Cadillac MagneRide 4.0 zawieszenie

Technologia MagneRide, która na karku ma już prawie 20 lat, doczekała się właśnie swojej czwartej już generacji. Co dokładnie zapewnia MagneRide 4.0?

Komfort na wyższym poziomie, czyli MagneRide 4.0

Technologia MagneRide Cadillaca wpływa bezpośrednio na komfort jazdy, dostosowując w czasie rzeczywistym elementy zawieszenia pojazdu w odpowiedzi na zmiany terenu. W wydaniu MagneRide 4.0 wnosi to oczywiście na jeszcze wyższy poziom, ulepszając się na szeregu frontach.

Czytaj też: Wyszpiegowany Cadillac CT5-V Blackwing wygląda jak gotowy do produkcji
Czytaj też: Nowy Cadillac XT4 zawita do Europy
Czytaj też: Rzućcie okiem na to najszybsze kombi Cadillac CTS-V o mocy całych 1700 KM

Według Cadillaca są to dotychczas najbardziej radykalne zmiany w systemie MagneRide, które poprawią osiągi i komfort na drodze Cadillaca CT4-V, CT5-V, CT5 Sport i Escalade z 2021 roku. Jak powiedział Thomas Schinderle z firmy:

Dzięki MagneRide 4.0 najszybciej reagujący na świecie układ zawieszenia jest teraz jeszcze szybszy. W połączeniu z wielokrotnie nagradzaną architekturą napędu na tylne koła naszych sedanów, rezultatem są dwa najbardziej responsywne sportowe sedany na rynku.

MagneRide to aktywny system zawieszenia, który wykorzystuje elektromagnesy i płyn magnetoreologiczny, aby dostosować charakter amortyzatorów. Akcelerometry na kołach odczytują drogę do 1000 razy na sekundę, wywołując stosowną regulację ładunku magnetycznego w płynie, który niemal natychmiast dostosowuje amortyzatory, pozwalając pojazdowi lepiej reagować na różne nawierzchnie i zakręty, maksymalizując przyczepność na drodze przez cały czas.

Czytaj też: Cadillac ujawnił crossovera XT6 2021 z nowym „tańszym luksusem”
Czytaj też: Opancerzony Cadillac XT6 do tanich nie należy
Czytaj też: Elektryczny crossover Cadillac LYRIQ ujawniony

Każdy aspekt poprzedniego systemu MagneRide został ulepszony w czwartej generacji. Mowa o nowych akcelerometrach w piastach kół, inercyjnej jednostki pomiarowej, która przetwarza zmiany cztery razy szybciej zwiększą precyzją, nowe mapy temperatury płynu, nowe sterowanie strumieniem zapewniające bardziej spójne i dokładniejsze zmiany między odbiciem a kompresją, zmniejszone tarcie amortyzatora oraz nowe oprogramowanie i sprzęt.