Ostatnio dowiedzieliśmy się, że już oficjalnie rusza produkcja iX3, a ten jest już dostępny do zamawiania w Polsce. Co ciekawe, to elektryczne BMW iX3 właśnie zawitało na sesji w Warszawie.
Czym jest elektryczne BMW SUV iX3?
BMW iX3 cechuje znaczący postęp w zakresie gęstości mocy, zasięgu, masy, wielkości samochodu oraz jego elastyczności. Jego smukłe felgi przyczyniają się do stosunkowo niskiego współczynnika oporu, który wynosi 0,29. Ten wynik osiągnięto również poprzez zaślepienie dużej części kratki nerkowej i wygładzenie podwozia. Jest to jednak nadal kompaktowy crossover oparty na X3, ale o 7,5 cm niższy w porównaniu do wersji wyposażonych w silniki spalinowe.
Czytaj też: Nowy kabriolet BMW 4 już po premierze
Czytaj też: Nowe BMW M4 w kabriolecie wyszpiegowane
Czytaj też: BMW M Mesh, czyli nowe wydanie modelu X2
BMW iX3 napędza pojedynczy silnik elektryczny, który przekazuje moc rzędu 282 koni mechanicznych i 400 Nm moment obrotowy na tylne koła. Dzięki temu może pochwalić się sprintem do 96,5 km/h w 6,8 sekundy i ograniczoną do 180 km/h prędkością maksymalną.
Czytaj też: Kiedy ruszy produkcja BMW i4, czyli elektrycznego sedana?
Czytaj też: Oficjalnie nieistniejący SUV BMW X8 wyszpiegowany
Czytaj też: Zdjęcia BMW serii 2 coupe nowej generacji podczas testów
Pod kątem zasięgu iX3 bazuje na akumulatorze o pojemności 80 kWh, którego użyteczna wynosi o 6 kWh mniej, co zapewnia do 460 km zasięgu na jednym ładowaniu wedle testów WLTP. W razie braku „paliwa” ładowanie mocą 150 kW zabierze 34 minuty, aby uzyskać 80% naładowania, ale już po 10 minutach można ponoć przejechać do 100 km.