Mercedes dopiero co ogłosił, że bez litości potraktuje swoje silniki spalinowe i manualne skrzynie, a teraz mamy przykład tego, jak elektryczna przyszłość jest dla tej firmy ważna.
Koncept EQC 4×4²
Ujawniony właśnie SUV EQC 4×4², to elektryczny następca i poniekąd też odpowiednik pokazowej Klasy E All-Terrain 4×4² sprzed trzech lat. Ten koncept zyskał portalowe osie, które zapewniają najwyższą sprawność w terenie razem z aż 293-milimetrowym prześwitem za sprawą wielkich kół, które nie znajdują się już na tej samej wysokości co środek osi.
Czytaj też: Mercedes bez litości potraktuje swoje silniki i manualne skrzynie
Czytaj też: Mercedes i zapowiedź kolejnego rozdziału jego elektrycznych wojaży
Czytaj też: Mercedes zapowiada najwydajniejszy elektryczny samochód na świecie
Przejście na osie portalowe oznacza, że 20-calowe felgi są znacznie niżej na piastach osi, co pozwala na zwiększenie głębokości brodzenia do 400 mm, co wiąże się ze znacznym wzrostem wysokości EQC 4×4². Przede wszystkim jednak dzięki temu koncept może pokonywać 31,8-stopniowe zbocza „w górę” i 33-stopniowe „w dół”, ciesząc się swoimi poszerzonymi nadkolami nad wielkimi terenowymi oponami.
Czytaj też: Nie SUV ani kombi jest idealny na długą podróż. Jest nim Mercedes V 300d
Czytaj też: Mercedes stworzył hulajnogę elektryczną, z której będziecie zadowoleni
Czytaj też: Pokaz możliwości nowego Mercedes-AMG GT Black Series 2021
EQC 4×4² jest też wyposażony w specjalne reflektory, które pełnią jednocześnie funkcję głośników jako część zewnętrznego generatora hałasu (Acoustic Vehicle Alert System), które pojazdy elektryczne muszą posiadać ze względów bezpieczeństwa.
Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News