Volkswagen swoją przygodę z elektrycznymi samochodami na początku nowej dekady rozpoczął z modelem ID.3 oraz ID.4, ale nasz wzrok i tak koncentruje się na najtańszym elektrycznym Volkswagenie ID.1.
Najtańszy elektryczny Volkswagen od Skoda?
Nowe trendy najlepiej wyznaczać w wyższym segmencie, gdzie szanse na zwrot inwestycji są większe. Stąd też typowa dla producentów taktyka tworzenia najpierw tych droższych samochodów elektrycznych, aby dopiero z czasem zacząć oferować znacznie tańsze modele „dla wszystkich”. Dla Volkswagena będzie nim ID.1
Czytaj też: Elektryczny SUV coupe Volkswagena, to jednak ID.4 GTX
Czytaj też: Spójrzcie na prototyp Volkswagena ID.6. Wbrew pozorom, to nie Peugeot
Czytaj też: Ceny Volkswagena Tiguan R w Polsce
Oczekuje się, że ID.1 będzie oparty na mniejszej wersji platformy MEB Volkswagena, o nazwie MEB-entry. Ten samochód może zastąpić zarówno Up!, jak i Polo w ofercie marki… a na dodatek doczekać się wydania pod skrzydłami Skody. Wiemy o tym za sprawą ostatniej rozmowy CEO firmy, Thomasa Schafera z serwisem AutoExpress.
Czytaj też: Tańsze elektryczne samochody Volkswagena już rozwijane
Czytaj też: Volkswagen XL1 jako najbardziej wyjątkowy produkcyjny samochód VW
Czytaj też: Kolejny sedan pójdzie w zapomnienie, a to kultowy w Polsce Volkswagen
Wedle tych informacji praktycznie z pierwszej ręki, Skoda po prostu weźmie sobie platformę MEB-entry od Grupy Volkswagena, której jest częścią i najpewniej zastąpi Citigo iV (zdjęcia) tym nowym modelem. Jednak na to poczekamy ponoć przynajmniej pięć lat.