WRÓĆ DO STRONY
GŁÓWNEJ
Moto

Oto nowy silnik Ducati V4 Granturismo

15 października 2020 roku Ducati zaprezentowało kolejną wersję swojego słynnego już silnika i tym razem otrzymał on turniejowe zacięcie. Innymi słowy, oto V4 Granturismo.

Silnik Ducati V4 Granturismo

V4 Granturismo zajmie się napędzaniem następnej generacji motocyklów Ducati Multistrada, jako bardziej kompaktowy i lżejszy wariant jednostko z 2017 roku.

Czytaj też: Ducati Superleggera V4 – dwa koła, 158 kilogramów i silnik V4 o mocy 234-KM
Czytaj też: Trzy nowe elektryczne rowery od Ducati
Czytaj też: Hugh Jackman na plakacie Bad Education. Kiedy premiera?

Nowy silnik Ducati ma pojemność 1,158 litra i zapewnia 170 koni mechanicznych mocy KM przy 10500 obr/min i 125 Nm momentu obrotowego przy 8750 obr/min. Jest to subtelny wzrost względem obecnego silnika Testretta o mocy 158 koni i 129,5 Nm, ale V4 Granturismo w porównaniu z nim jest o 85 mm krótszy, o 95 mm niższy, o 20 mm szerszy i o 1,2 kg lżejszy.

Czytaj też: Oto koncept elektrycznego motocykla Ducati è rossa monoposto
Czytaj też: Tesla oficjalnie ujawniła odświeżenie Model 3 2021
Czytaj też: Ducati potwierdza swój własny elektryczny motocykl

Granturismo cechuje również przeciwbieżny wał korbowy (podobnie jak inne Ducati V4) i specjalnie dostrojenie w myśl pracy rozrządu i zaworów. Znacząco wzrosły też okresy konserwacji, co oznacza, że klienci będą odwiedzać serwisy Ducati co 60000 km.