Firma Pivot Cycles pochwaliła się nową wersją ebike z 2017 roku. Oto elektryczny rower Shuttle v2 eMTB, który względem poprzednika uzyskuje całą masę ulepszeń.
Pivot Cycles Shuttle v2
Elektryczny rower Shuttle v2 jest dostępny tylko w zielonej wersji kolorystycznej i bazuje na ramie z włókna węglowego, która wygląda mniej więcej tak samo, jak w pierwszej generacji, ale została poddana pewnym modyfikacjom geometrii. Rama jest dostępna w czterech rozmiarach, aby spisać się idealnie dla rowerzystów o wzroście od 1,6 do 2 metra.
Czytaj też: Elektryczny skuter śnieżny z roweru, czyli zestaw Electric SnowBike
Czytaj też: Elektryczny rower Equal wjedzie na Europejskie drogi
Czytaj też: Ariel Rider wjeżdża z nowym motorowerem. Sprawdźcie jego specyfikację
Tylna amortyzacja DW-Link również wygląda na niezmienioną, pozwalając na 140 mm skoku, ale na przodzie znalazł się widelec Fox 38 ze skokiem 160 mm, który zapewnia „najlepszą w swojej klasie precyzję i wydajność kierowania eMTB”. Najciekawiej jest jednak w kwestii samego napędu.
Teraz Shuttle v2 napędza silnik Shimano EP8, który jest ciągle nowinką na rynku i w tym wydaniu zapewnia wspomaganie do prędkości 32 km/h. Dodatkowo gwarantuje jeszcze większy moment obrotowy niż poprzednie jednostki napędowe firmy, bo sięgający do 85 Nm, a na dodatek waży mniej, bo 2,6 kilogramów. Utratę wagi zapewniła cała konstrukcja obudowy jednostki napędowej ze stopu magnezu, a sam silnik zmniejszył się w kwestii obudowy o całe 10%.
Czytaj też: Elektryczny rower Juggernaut HD Duo skonfigurujecie sobie sami
Czytaj też: Pierwszy elektryczny rower ze zintegrowanym ABS
Czytaj też: Elektryczny rower śnieżny MoonBike podbije niejeden zaśnieżony stok
Podczas gdy pierwsza wersja Shuttle eMTB była wyposażona w akumulator 504 Wh, Shuttle v2 może zostać wyposażony w okazalszą jednostkę 726 Wh (jest też opcja 635 i 508 Wh). Tradycyjnie jego wytrzymałość zależy od trybu wspomagania, ale Pivot szacuje, że przeciętny rowerzysta może uzyskać do czterech godzin na jednym ładowaniu.
Pozostałe cechy Shuttle v2 uzupełniają 29-calowe obręcze owinięte oponami Maxxis oraz sprzęt Shimano w postaci 12-biegowej przerzutki i manetki, czterotłoczkowych hamulców i tarcz XTR, mechanizmu korbowego, kasety i łańcucha. Do tego dorzućcie karbonową kierownicę Phoenix, a nawet opatentowane siodełko i wyjdzie Wam cena całych 10099$ (37000 zł).