Reklama
aplikuj.pl

Najciekawsze newsy tygodnia – motoryzacja [28.06.2020]

Lamborghini SCV12, permiera SCV12, Lamborghini V12,

Dziś dwa nowe rekordy prędkości, zapowiedź Lamborghini SCV12, nowinki w najświeższym Fordzie Focusie oraz testy najwydajniejszego BMW 5.

Oto najszybsza kobieta na świecie, ale nie ma jej już wśród nas

Księga Rekordów Guinnessa uznała właśnie czasy Jessi Combs podczas jej prób pobicia rekordu, dzięki czemu ta ważna dla motoryzacyjnego półświatka persona oficjalnie stała się najszybszą kobietą na świecie. Zdobyła tym samym tytuł kobiety, która osiągnęła największą prędkość na lądzie, a było to całe 841,388 km/h.

Jessi Combs ćwiczyła przed największymi próbami na suchym dnie jeziora na pustyni Alvord w Oregonie, próbując pokonać tam swój poprzedni wynik rzędu 641 km/h z 2013 roku. Rekordowe próby zakończyła przed śmiertelnym wypadkiem, a wyniki z nich przekazano do księgi Guinessa, gdzie pobiła rekord Kitty O’Neil, który wynosił 825,1 km/h z 1976 roku.

Najmocniejszy silnik V12 Lamborghini, czyli model SCV12

Niewiele wiemy na temat Lamborghini SCV12, ale firma właśnie prawie go ujawniła, teasując w nim swój najmocniejszy wolnossący silnik V12. To supersamochód w limitowanej edycji, który został opracowany we współpracy z działem sportów motorowych firmy.

Już teraz zakończyły się pracę nad nim, ale wiemy, że to cacko zostanie ujawnione w pełnej krasie dopiero później tego lata. Teraz dostaliśmy tylko pierwsze szczegóły techniczne i sesję zdjęciową z zakamuflowanym prototypem.

SCV12 sam w sobie nie jest samochodem wyścigowym, ale korzysta z wiedzy specjalistycznej Lamborghini GT, a na dodatek przewyższył wydanie GT3 pod kątem docisku i profilu aerodynamicznego. Najwięcej w jego kwestii ma do powiedzenia długa maska, która kieruje powietrze z dwóch wlotów powietrza do czerpaka na dachu.

Ten Nissan GTR pobił rekord na ćwierć mili

Kolejny rekord i kolejna smutna historia. Tym razem najlepszy czas pokonania ćwierci mili powędrował do Nissana GT-R po stosownym tuningu. Za osiągnięcie odpowiada zespół Maatouks Racing, który wspólnymi siłami stworzył Metro GTR – bo tak nazwał tego Nissana generacji R32.

Nissan pokonał ćwierć mili, czyli 402 metrów w 6,472 sekundy przy prędkości 353,96 km/h. Wyobrażacie to sobie? To czas, w którym zwyczajne samochody nie rozpędzają się nawet do setki.

https://www.facebook.com/maatouksracing/videos/258482572135014/?t=0

Jednak nie rekord, a historia, która za nim stoi, wzruszyła najbardziej ekipę. Jeden z jej członków, właściciel rekordowego Metro GTR, zmarł w zeszłym roku w wypadku drogowym, a oni obiecali mu, że jego samochód trafi na sam szczyt.

Trafił.

Nowego Forda Focusa docenią wszyscy fani nowinek

Łagodna hybryda zawitała już do Fiata Puma i Fiesta, więc czas i na model Focus, który zresztą został zapowiedziany w marcu ubiegłego roku. Tak więc, oto Ford Focus MHEV! Pod jego maską znajduje się 1,0-litrowy trzycylindrowy silnik EcoBoost z turbodoładowaniem, którego wspiera BISG, a więc układ łagodnej hybrydy.

Ten pomaga układowi napędowemu odzyskać energię zwykle traconą podczas hamowania i jazdy ze stałą prędkością. Pod przednim siedzeniem pasażera znajduje się chłodzony powietrzem 48-woltowy akumulator litowo-jonowy.

W zależności od rynku, Focus z dodatkiem łagodnej hybrydy będzie oferowany we wszystkich wersjach, a w tym Titanium, Active, Focus ST-Line i Vignale. Podobnie sprawa ma się z nadwoziami – nie ważne, czy kupujący zdecyduje się na kombi, hatchbacka, czy sedana.

BMW M5 CS 2021 dostało testowy wycisk na Nurburgring

BMW planuje zapewne debiut M5 CS 2021 pod koniec bieżącego roku, ale zanim to nastąpi, będziemy dostawać szereg zdjęć szpiegowskich z testów. Dziś jednak coś wyjątkowego – nagranie.

Poniższe BMW M5 CS jest szybkie, ale wydaje się niesamowicie ciche. Ba, już sam hałas z opon jest w rzeczywistości głośniejszy niż brzmienie wydobywające się spod maski, czy z wydechu. Może to być jednak albo skuteczna próba BMW ukrycia nutki M5 CS 2021, albo zwyczajne niedoposażenie testowanego samochodu w solidny układ wydechowy.

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News