Reklama
aplikuj.pl

Najciekawsze newsy tygodnia – militaria [10.05.2020]

Marynarka USA, nowa fregata USA, fregata dla USA, Marynarka Wojenna USA fregata, fregata FFGX, fregata FREMM

Kariera wojskowa po wyleczeniu się z koronawirusa, uruchomienie schronu na wypadek wojny jądrowej podczas pandemii oraz nowości w Armii USA. Oto w skrócie ubiegły tydzień.

Wyleczyłeś się z koronawirusa? Przyszłość w wojsku masz niepewną

W ubiegłym tygodniu Pentagon wzbudził ogromne wątpliwości, kiedy poinformował, że osoby, które zachorowały na koronawirusa, nie mogą wstąpić do Armii USA.

Dzień po tym zleceniu do jednostek naboru zreflektował się jednak, sprowadzając ograniczenie tylko do tych chorych, którzy wymagali opieki medycznej w szpitalu.

Wbrew pozorom, ma to sens, bo już powszechnie wiadomo, że ludzie chorują na koronawirusa różnie, a tych, którzy przeżyli powikłania, mogą dręczyć uszkodzenia narządów wewnętrznych.

Przez pandemię powołano do działania schron na wypadek wojny jądrowej

Jedna z najbardziej zagadkowych baz wojskowych USA została ponownie otwarta z powodu pandemii COVID-19. Oto Cheyenne Mountain Complex, podziemny obiekt wykuty w granitowej skale, który został zaprojektowany do radzenia sobie z atakiem nuklearnym na USA i Kanadę.

Ironią jednak jest, że pierwszym prawdziwym kryzysem i testem dla tej placówki będzie nie atak, a trwająca pandemia. Baza powstała i działa w formie zastępczej dla bazy NORAD, a jej personel żyje w izolacji, aby zapobiec zarażeniu wirusem.

Baza w Cheyenne Mountain została zbudowana w latach 60. XX wieku jako siedziba dowództwa obrony lotniczej w Ameryce Północnej. NORAD to wspólne amerykańsko-kanadyjskie dowództwo wojskowe, którego zadaniem jest pilnowanie przestrzeni powietrznej i kosmicznej, czy śledzenie obiektów zbliżających się do Ameryki Północnej.

Boeing przekazał wojsku swojego drona Loyal Wingman

Royal Australian Air Force (RAAF), a więc australijskie siły powietrzne, otrzymały właśnie pierwszy z trzech prototypów bezzałogowych dronów Loyal Wingman od Boeinga.

drona Loyal Wingman, Boeing Loyal Wingman, Loyal Wingman w wojsku, prototyp Loyal Wingman, testy Loyal Wingman, bezzałogowy dron Boeinga

Loyal Wingman jest przy tym pierwszym samolotem zaprojektowanym, skonstruowanym i wyprodukowanym w Australii od ponad pół wieku.

Czytaj też: Nowe prezydenckie samoloty Air Force One będą kosztować fortunę

Według Boeinga prototyp Loyal Wingman rozpocznie testy naziemne, prowadzące do pierwszego lotu w tym roku. Sam projekt powstał w celu zintegrowania bezzałogowych, autonomicznych samolotów ze światem tych załogowych.

Loyal Wingman, dron Boeing, bojowy dron autonomiczny, dron bojowy

Taki dron będzie dla każdego szwadronu idealnym dodatkiem, któremu to będzie „zlecać” się te najniebezpieczniejsze manewry i misje. Stąd też sam opis Boeing, który o Loyal Wingman wspomina, jako o „ochronie Sił Powietrznych”.

Nowe prezydenckie samoloty Air Force One będą kosztować fortunę

Wystarczyły dwa miesiące prac nad nowymi Air Force One, a więc samolotami dla prezydenta USA, aby te znacznie przekroczyły swój budżet. Odpowiedzialny za proces przekształcania samolotów Boeing obwinia za ten stan rzeczy pandemię COVID-19.

W grę wchodzą dwa komercyjne odrzutowce 747-8I, które powstały dla rosyjskiej linii lotniczej Transaero. Ta z kolei zbankrutowała w 2015 roku, pozostawiając je po sobie, z czego skorzystało Wojsko USA.

Tak mniej więcej rozpoczęła się przygoda konwersji samolotów 747-8I w te, które będą służyć prezydentowi Stanów Zjednoczonych i jego świcie aż do lat 50. XX wieku. Ruszyła z kolei pełną parą 25 lutego w zakładach firmy w San Antonio.

Włoskie dzieło trafi na służbę Marynarki USA

Włoska firma Fincantieri wygrała z trzema innymi w projekcie Amerykańskiej Marynarki Wojennej FFG(X), a teraz otrzymała 795 milionów dolarów na rozpoczęcie konstrukcji swojej nowej fregaty. Ta będzie jedną z co najmniej dziesięciu, która ma trafić na służbę już w 2026 roku.

Nowy, nienazwany jeszcze okręt wypełni dziurę w strukturze floty USA w myśl o małym, uzbrojonym tworze na powierzchni, który będzie zdolny w radzeniu sobie w misjach niskiej, jak i wyższej klasy.

Fregata od Fincantieri oparta jest na projekcie FREMM „Fregata europea multi-Missione” obsługiwanym przez Francję i Włochy. FREMM waży 50 procent więcej niż obecne fregaty klasy Perry, przechylając wagę na 6000 ton. Bazujące na niej wielozadaniowe statki używają hybrydowego elektrycznego układu napędowego, który zapewnia im maksymalną prędkość 30+ węzłów i zasięg do prawie 11000 km.

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News