Tydzień moto, jak to tydzień moto – sporo się działo i równie wiele można przypomnieć, ale z tych wszystkich wiadomości z pewnością uzbieramy pięć najciekawszych.
Organiczne akumulatory Mercedesa będą rewolucją
Jak myślicie, jakie podejście do systemów baterii w samochodach będzie na topie za kilka dekad? Mercedes uważa, że szansę na to mają jego organiczne akumulatory, których produkcja ruszy nie wcześniej, niż za 15 lat.
Technologia została zaprezentowana w samochodzie koncepcyjnym Mercedes-Benz Vision AVTR (poniżej). Te akumulatory organiczne są wykonane z organicznych ogniw na bazie grafenu i elektrolitu na bazie wody. Dzięki temu ich produkcja nie wymaga drogich. rzadkich i toksycznych materiałów. Wczesne testy pokazują, że oferują one zarówno wysoką gęstość energii, jak i możliwość szybkiego ładowania.
Test rodzajów diesla z nowym jednocylindrowym silnikiem
Co powiecie na test skromnego silnika diesla, bo jednocylindrowej jednostki o pojemności 0,5 litra, za którą odpowiada firma Kohler? Jeden z kanałów na YouTube postanowił sprawdzić, jak spisze się ten silnik w połączeniu z trzema różnymi dieslami.
W pierwszym uruchomieniu mały silnik pracował ze standardowym olejem napędowym przez pięć minut przy pełnym otwarciu przepustnicy, aby doczekać do właściwego testu przy 2800 obrotach na minutę. Moc szczytowa, którą wtedy wytworzył, wyniosła 8,5 koni mechanicznych, a maksymalny moment obrotowy wynosił 21,7 niutonów.
Czytaj też: Szczegóły o napędzanym wodorem BMW X5 2022
Drugi cykl dotyczył biodiesla, a procedura była identyczna. Wtedy wyniki okazały są nieco niższe i wyniosły kolejno 7,73 KM oraz 19,65 Nm. Ostatni test z udziałem hydrodiesla uwolnił pełny potencjał tego nowego małego silnika, wyciskając z niego 8,83 KM i 21,7 Nm.
Przestańcie psioczyć na elektryczne samochody! Volkswagen o nieporozumieniach z EV
Volkswagen przed premierą swojego w pełni elektrycznego modelu ID.3 postanowił wyjaśnić największe wątpliwości co do elektrycznych samochodów.
Nie przedłużając, oto one (kolejno mity i kontry we wcięciu):
- Elektryczne samochody są równie szkodliwe dla środowiska, jak te zwyczajne.
- Elektryczne samochody już teraz są bardziej przyjazne środowisku niż samochody benzynowe, diesla i hybrydowe
- Obecne badania potwierdzają wyższość elektrycznych samochodów pod kątem pozytywnego wpływu na środowisko
- Tylko bogacze mogą pozwolić sobie na elektryczny samochód
- Cena ID.3 w Niemczech po zagarnięciu dofinansowań jest niższa od benzynowego ekwiwalentu
- ID.3 zaoszczędzą około 70 euro miesięcznie na kosztach eksploatacji
- Akumulatory tracą możliwości zbyt szybko i nie mogą być usuwane ze środowiska
- Volkswagen gwarantuje skuteczność akumulatorów przez 8 lat i 160000 km
- Odpady nie są szkodliwe: akumulatory mogą zostać poddane recyklingowi
- Elektryczne samochody są tylko na krótkie dystanse. Zwłaszcza w zimie
- Naładowanie ID.3 w 30 min wystarcza na przejechanie 290 km
- W Europie powstaje coraz więcej stacji ładowania
- Nie ma gdzie ładować elektrycznego samochodu
- W Niemczech istnieje około 24000 stacji ładujących
- W całej Europie funkcjonuje 150000 stacji ładujących
- Elektryczne samochody łatwo się podpalają i nie mogą zostać ugaszone
- Według ekspertów EV są tak bezpieczne, jak zwyczajne samochody
- Oprogramowanie i stalowa osłona chronią akumulatory
- Nie ma wystarczająco surowców na świecie, a ich wydobycie jest związane ze szkodą ludzką i szkodą dla środowiska
- Potrzebne do produkcji EV materiały wystarczą na następne 150 lat
- Volkswagen wykorzystuje tylko te materiały, które są wydobywane zgodnie z poszanowaniem człowieka i środowiska
Prawdziwy zasięg elektrycznych samochodów porównany do wyników EPA
Nie uciekamy od testów i od razu sprawdzamy, jak to jest z zasięgiem elektrycznych samochodów według największych testów (tutaj EPA) w porównaniu do tego realnego. Autocar postanowił sprawdzić, jak to jest w rzeczywistości, testując kilka modeli na własną rękę i porównując wynik ich zasięgu z EPA. Nie przedłużając, oto lista:
- Hyundai Kona Electric – 416 km vs 415 EPA km
- Jaguar I-Pace – 407 km vs 376 EPA km
- Kia Niro EV – 407 km vs 384 EPA km
- Tesla Model 3 Performance – 384 km vs 481 EPA km
- Tesla Model X P100D – 374 km vs 465 EPA km
- Nissan LEAF e+ – 349 km vs 363 EPA km
- Mercedes-Benz EQC – 334 km vs szacowane 354 EPA km
- Tesla Model S 75kWh – 328 km vs 416 EPA km
- Audi e-tron – 315 km vs 328 EPA km
- Tesla Model 3 Standard Range Plus – 291 km vs 402 EPA km
- BMW i3 120Ah – 265 km vs 246 EPA km
Czytaj też: Spójrzcie na 62-letniego Volkswagena z silnikiem odrzutowym
Szczegóły o napędzanym wodorem BMW X5 2022
Na sam koniec nieco technologii, która jeszcze musi się „przebić” na rynek. Mowa o napędzaniu elektrycznych samochodów ogniwami paliwowymi, na co zdecyduje się nawet BMW swoim i Hydrogen Next.
To nic innego, jak bazujące na ogniwach paliwowych X5, które doczeka się niewielkiego programu pilotażowego. Ten średniej wielkości luksusowy SUV odrodzi w 2022 roku z wodorowym napędem w ramach typowego placu zabaw dla testerów BMW.
Warto przy tym przypomnieć, że I Hydrogen Next został zaprezentowany we wrześniu ubiegłego roku podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie, więc doszyć szybko został przemianowany na coś w planach marki.